יום חמישי, 29 באוגוסט 2019

מהו טופס 4 ומי צריך אותו?

אמנם טופס 4 הוא בסך הכל דף אך הוא מסמל הרבה יותר. הוא מסמך שהמבנה ראוי למגורים ושאתם יכולים להיות בטוחים בו ממש כמו כל מבנה אחר. מתי מקבלים אותו ומה קורה אם לא נקבל אותו? במאמר זה נדבר על כל מה שצריך לדעת לגבי הוצאת הטופס והחשיבות הגבוהה שלו למחייה תקינה. לאחר מכן תדעו מה בדיוק אתם צריכים לעשות כשיגיע היום ותבנו בית חדש משלכם לקבלת הטופס. 

מהו בדיוק טופס 4?

כאשר מקימים בית חדש יש צורך לקבל אישורים רבים. היתר בנייה נדרש כדי לבצע כל מיני סוגים של שיפוצים ועל הסעיפים הפרטניים לא נדבר במאמר זה, אך בין היתר יש טופס אחד שמאפשר לכם לאכלס את הבית. הטופס הזה הוא טופס 4 ומכאן עצם חשיבותו מה הוא בדיוק קובע? טופס 4 למעשה מאפשר לכם לחבר את הבית שלכם לכל התשתיות הנחוצות למחייה בסיסית כמו למשל חיבור לחשמל, חיבור למים וכן הלאה. למעשה כל תשתית שתחברו לבית מחייבת להתחיל בקבלת טופס 4 מאושר כי אם לא, אתם למעשה עושים הליך שאינו חוקי ומכאן אתם תצטרכו להתמודד עם ההשלכות השונות.

מי צריך להוציא טופס 4?

טופס 4 הוא טופס חשוב מאוד אם כי לא תמיד צריך אותו. אם אתם מרחיבים את הבית או בונים יחידת דיור נוספת אתם לא צריכים לקבל את הטופס כיוון שהלכה למעשה אינכם מחברים את הבית שוב לתשתיות. לעומת זאת אם תחליטו לבנות מבנה חדש, בין אם מדובר במשפחה שבונה בקיבוץ בית פרקט יועד קבלן שבונה מבנה רב קומות, יש צורך לקבל טופס 4. אפילו כאשר מדובר בשיפוץ כללי אין באמת צורך בטופס 4 והמשימה הבירוקרטית הזו נחסכת מכן. טופס 4 הוא אמנם טופס מובן מאליו שכל אחד צריך להוציא אך צריך לזכור שהבירוקרטיה בישראל אינה פשוטה וקבלתו אורכת זמן רב.

מה צריך כדי לקבל טופס 4?

אם אתם רוצים לקבל ופס 4 כדאי מאוד שתקראו היטב את כל שלבי הבנייה. אם לא תעמדו בכל השלבים ובכל הסעיפים יכול להיות שתמצאו את עצמכם בלי טופס 4 ולא מסוגלים באופן חוקי לחבר את הבית לתשתיות ולגור בו. לכן יש צורך לעבוד בצורה מסודרת ולא לשכוח שום סעיף. חוסר ידע יכול להיות מכשול גדול מאוד בקבלת הטופס כאשר טופס 4 חייב להיות בהתאם להיתר הבנייה שהמבנה קיבל. אם לא כך יהיה הוועדה ברשות המקומית, וועדה לתכנון ולבינוי, לא תאשר אותו. אתם תהיו בבעיה, תפסידו זמן וגם תפסידו לא מעט כסף אם היו לכם תכניות השכרה לאותו מבנה שהקמתם.

מה בודקים לפני אישור על הטופס?

כבר חזרנו מספר פעמים על חשיבותו של טופס 4 אך זה הזמן להבין מה בדיוק בודקים כאשר מאשרים או לא מאשרים אותו. בסופו של דבר מדובר על בדיקות די שגרתיות שאתם יכולים לבצע לבד ואם לא תקבלו את הטופס אתם לא צריכים להיות מופתעים. לכן ההכנה שלכם היא החשובה ביותר וכדאי שלא תזלזלו בנהלי הבנייה. כדי לקבל את האישור הסופי יש צורך לבדוק שהבנייה התבצעה לפי היתר הבנייה, יש צורך באישור ממהנדס כדי שיספר שהמבנה ראוי למגורים מבחינת יציבות ותאימות, יש צורך שבטון שלד המבנה ייבדק וגם שחברת הגז חיברה את המערכת בצורה תקינה. יש צורך גם באישור אדריכל, אישור של מכון התקנים לגבי איטום הבית וכמובן גם מרחב מוגן שכל בית חייב להכיל.
from medium.com/@shomershomer123 Feed 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה