יום שלישי, 30 ביולי 2019

מהי חשיבותה של בדיקת מז"ח?

הכירו את מונע הזרימה החוזרת

מונע זרימה חוזרת הוא אחד האביזרים החשובים ביותר ובמיוחד אם נתייחס לחשיבות שלו ביחס לגודלו. מדובר על אביזר קטן מאוד שמורכב משני שסתומים וכל התפקיד שלו הוא לעשות את הפעולה הבסיסית של מניעת זרימה חוזרת, קרי הפיכת צנרת המים לחד כיוונית. אולי נדמה לכם שהמערכת גם ככה פועלת במצב חד כיווני אך זה לא כך, ויותר מכך, זה מסוכן מאוד שצנרת המים תהיה דו כיוונית. כאשר המים יכולים לזרום מהברז שלכם אל מאגר המים שממנו המים יצאו מלכתחילה זה מצב מסוכן מאוד שיכול לגרום להרעלה. לעתים ההרעלה יכולה להיות מכוונת ולעתים כטעות הסתברותית לגמרי. 

מי יכול להתקין מז"ח וכיצד נמצא אותו?

מערכת מז"ח היא אם כך אחת המערכות החשובות ביותר וזאת על אף שמדובר באביזר קטן אחד שמותקן במקום אסטרטגי בסמוך לברז המים. אין ספק שהתקנת מז"ח הופכת בשל נתונים אלו לחשובה אך נשאלת השאלה מי יכול להתקין אותו. שימו לב שרק אינסטלטורים מוסמכים עם רישיון להתקנת מז"ח יכולים לדאוג לכך ולכן אתם צריכים לבדוק זאת היטב. אל תאמינו לכל אחד שאומר לכם שהוא יכול להתקין את המערכת ותמיד חשוב לבדוק את ההסמכה שלו ואת התעודות. כמובן שיש צורך להתייחס גם לפרמטרים אחרים כמו למשל הניסיון של המתקין, המחיר שהוא גובה מכם וכן הלאה.

מדוע צריך לבדוק את המז"ח ומתי?

גם אחרי שתתקינו מז"ח בעסק, במפעל או בבניין המגורים שלכם לפי הנהלים, חשוב מאוד לעמוד בהם גם בענייני התחזוקה. כל דבר שמתקינים בסופו של דבר יכול להיהרס ואם לא תבדקו אותו לעתים תכופות, הסיכוי לכך יהיה גבוה יותר. בדיקת המז"ח אינה ארוכה ורק בודק מוסמך יוכל לבצע אותה. אמנם מדובר על אביזר די בסיסי אך בכל זאת יש לבצע מספר בדיקות ומבחנים לשסתום כדי להבין שהוא באמת מבצע את איזון הלחצים הדרוש כדי שהמים לא יצליחו לחזור דרך הצנרת בכיוון שאינו רצוי. הבדיקה יכולה להתבצע פעם בשנה לפי הנהלים של משרד הבריאות והיא אינה יקרה או מסובכת. 

מה החשיבות של בדיקת מז"ח?

בדרך כלל מי שצריך להתקין מז"ח וכיוצא מזה גם לבדוק אותו הם עסקים ומפעלים. למגזר העסקי והתעשייתי יש מספיק דברים על הראש ועוד התעסקות בדיקת תקינות של אביזר כה קטן יכולה להיראות להם שולית. עם זאת חשוב מאוד להבין שהמז"ח יכול למנוע סכנות רבות ולא כדאי לזלזל בו. יכול להיות שאף אחד לא ינסה להרעיל את המים ובסופו של דבר המפעל או העסק שלכם יהיה מוגן לחלוטין, אך חשוב לדעת כי גם מערכת כיבוי האש, מערכת ההשקיה ועוד מגוון רחב של צינורות שלא קשורות למי השתייה, יכולים להתערבב במערכת אם המז"ח לא יהיה תקין.

מה יקרה אם לא נבדוק את המז"ח? 

מה יקרה אם המים ממערכת כיבוי האש יתערבבו עם מי השתייה? האם יקרה לנו משהו מסוכן? יכול להיות שלא ויכול להיות שכן וזה תלוי בגורמים משתנים רבים. עם זאת אתם לא יכולים לקחת את הסיכון ויותר מכך, אסור לכם לקחת אותו גם לפי החוק. אי אפשר לסכן את העובדים וגם לא את עצמכם ובטח לא את העוברים והשבים אם מדובר במקום ציבורי או את ציבור הלקוחות שלכם. יחד עם הסכנות הממשיות באי בדיקת תקינות למז"ח יש צורך לבצע את הבדיקה כדי להימנע מקנסות שיכולים להיות גבוהים. בדיקה כזו אינה ארוכה והיא תפתור לכם בעיות רבות בסכנות האפשריות.
from medium.com/@shomershomer123 Feed 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה