יום שני, 1 ביולי 2019

חיטוי מים לטופס 4

חיטוי מאגר מים לטופס 4 מתבקש כדי להשלים את הטופס במלואו. טופס 4 מאפשר לכם לחבר את הדירה לתשתיות השונות אך מדוע יש צורך בחיטוי ואת מה יש לחטא?

מדוע יש צורך בחיטוי מים?

חיטוי מים היא פעולה שיכולה להישמע לכם מעט מוזרה הרי אם מחטאים את המים, למעשה מחדירים בהם כימיקלים וחומרים נוספים שאנו לא אמורים לשתות שיכולים לסכן אותנו. ההיפך הוא הנכון, אם המים לא יעברו חיטוי הם יכולים לסכן אותנו בשתייה. המים יכולים לסכן אותנו אפילו אם הם זורמים אך הסכנה האמיתית היא כאשר המים עומדים. כאשר המים עומדים יש סיכוי שהם יספחו כל מיני מזהמים או חיידקים שנמצאים בעיקר בצנרת שמובילה את המים אליהם, בעיקר אם מדובר בצנרת ישנה. חלקיקי מתכת קטנים, כאלו שאפשר לראות רק במיקרוסקופ, יכולים לפגוע בבריאות שלנו.


מדוע הוא נדרש בטופס 4?

טופס 4 הוא טופס שמאפשר לכם לחבר את הבית שלכם לתשתיות הנחוצות לקיום חיים. כאשר אתם מקבלים את הטופס הזה למעשה הרשויות המקומיות מאפשרות לכם להיכנס לדירה בצורה חוקית. טופס 4 מאפשר לכם לחבר את הבית שלכם לתשתיות חשמל, גז, מים וכן הלאה. תשתית המים היא אחת מהתשתיות ההכרחיות אך למרות שהיא נשמעת הכי פחות מסוכנת, ללא חיטוי מים לטופס 4 לא תוכלו לסיים את התהליך. תהיו חייבים לספק אישור למשרד הבריאות שהחיטוי של מאגר המים הושלם בהצלחה ורק לאחר מכם תקבלו אישור לחבר את המים ולהשתמש בהם לקיום חיים תקין.

מי יכול לדאוג לחיטוי הנדרש?

חיטוי המים בתשתית הביתית שלכם, ולמעשה בכל תשתית אחרת כולל של מפעלים או עסקים חדשים, חייבת להתבצע על ידי חברות שמומחיות ומנוסות בנושא זה. יש לא מעט חברות כאלו בשוק למרותש מדובר על נושא פחות מוכר שיכול להיות שגם אתם לא הכרתם עד כה. החיטוי הנדרש במאגר המים חייב להתבצע בקפידה רבה ויחד עם זאת אתם חייבים לזכור שאותה חברה צריכה לדאוג גם לכל העניינים הבירוקרטיים. היא צריכה לבצע את הדגימה הראשונית, לבצע את החיטוי, לאחר מכן לבצע עוד דגימה ואת התוצאות לשלוח למשרד הבריאות. רק כך תוכלו לדאוג לתהליך מהיר ונקי מתקלות.

כמה זמן לוקח לחטא את המים?

חיטוי המים היא לא משימה ארוכה והיא לוקחת כמה ימים ספורים. יש צורך לחטא את המים באבקת כלור ולאחר מכן להמתין לתוצאות ולאחר מכן להשוות בין התוצאות. כדי להשוות בין התוצאות יש צורך לקחת דגימה מהמים לפני החיטוי ואת הדגימה הזו יש לקחת למעבדה. את התשובות מהמעבדה תוכלו לקבל אחרי כמה ימים ולעתים כמה שבועות, כנ"ל לגבי הבדיקה שתתבצע לאחר מכן. כמובן שאת האישור ממשרד הבריאות תוכלו לקבל רק אחרי כמה שבועות כי כמו כל משרד ממשלתי אחר, כל קבלת אישור כלשהו לוקח זמן רב.

כמה עולה לחטא את המים?

המחיר לדגימה של המים, חיטוי מלא שלהם ולאחר מכן בדיקה חוזרת ושליחת התוצאות למשרד הבריאות כדי לקבל את האישורים יכולה לעלות בין 800 ועד אלפי שקלים. המחיר מתחלק לכמה מרכיבים כאשר הגורם הראשון הוא מחיר הבדיקה. הבדיקה הראשונית כולל השליחה למעבדה תעלה 250 עד 300 שקלים בממוצע. לאחר מכן החיטוי עצמו שהוא הגורם העיקרי למחיר יעלה בין 600 ועד אלפי שקלים. מדוע המחיר מובא כאן בטווח כה גדול? כי הוא תלוי בעיקר בנפח של מאגר המים. אם מדובר על נפח גדול יותר המחיר יהיה אמנם משתלם יותר אך הוא יהיה יקר יותר.
from medium.com/@shomershomer123 Feed 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה