יום שלישי, 19 בנובמבר 2019

הכל על תחזוק מאגרי מים

תחזוק מאגרי מים היא לא פעולה פשוטה והיא חייבת להתבצע במקצועיות אם אתם רוצים שמאגר המים שלכם יהיה תקין. הוא חייב להיות בריא וכשיר מכל הבחינות הן מבחינת המאגר עצמו והן מבחינת המים שבתוכו. זה הזמן להבין מה דרושת תחזוקת מאגרי מים וגם מדוע מדובר בעניין כל כך חשוב.

כל מאגר מים צריך תחזוקה

מאגרי מים חייבים לקבל תחזוקה הולמת כי אם לא, יכול להיות שהם מהר מאוד יתלכלכו ויזדהמו. לא מדובר במשחק ילדים, מיכל מים שמתלכלך אפילו באופן מועט לאורך זמן יכול להיות מסוכן מאוד עד כדי מוות. כמובן שמאגרי מים מסוימים יהיו ברמה ניקיון שונה מאחרים וזאת בהתאם לסוג השימוש שלהם ולכמות האנשים שנחשפים אליהם אך בכל זאת זה דבר שאי אפשר להתעלם ממנו. ניקוי וחיטוי מאגרי מים הן פעולות התחזוקה העיקריות לכל מאגר מים באשר הוא בין אם מדובר במאגר מים טבעי כמו בחקלאות או מאגר מים בנוי כמו במגזר העסקי והתעשייתי.

יש צורך לבדוק את איכות המים

כדי להבין מה רמת הזיהום במים והאם היא נמצאת בגבול התקין יש צורך לבדוק את איכות המים. בדיקת איכות המים יכולה להתבצע באופן עצמאי באופן רציף או על ידי חברה חיצונית שכמובן גם תתחזק את המאגר בהתאם לצרכים שלו ולפי הנהלים של משרד הבריאות. בדיקת איכות מים היא הבדיקה שתקבע את הסטנדרט הנוכחי ואז יהיה ניתן להשוות אותו לסטנדרט הרצוי. בדיקת איכות המים יכולה להיות מהירה מאוד ולעתים היא תתבצע תוך כמה דקות ספורות, אך במקרים אחרים היא יכולה לקחת זמן רב בהמתנה לתוצאות מעבדה. 

יש צורך לחטא את המיכל מידי פעם

ניקוי וחיטוי מאגרי מים הן שתי פעולות חשובות מאוד אך בעוד ניקוי מאגר המים נשמעת מוכרת ופשוטה יותר, החיטוי זו כבר משימה אחרת. כאשר מחטאים מיכל מים הכל עניין של מינונים. כל מיכל מים יצטרך לעבור חיטוי כלשהו כדי להילחם במזהמים שיכולים להיות בו, בין אם מדובר בחומרים כימיים שיכולים להיות בו כתוצאה מפעילות כלשהי ועד לאורגניזמים שיכולים להיות בתוך המים ולהיות מסוכנים מאוד לחיי אדם ובוודאי לבריאות הכללית. החיטוי יכול להיות פעולה פשוטה גם באופן עצמאי לפי המורכבות שלה וזאת בהתאם למאגר המים.

חשוב לדאוג לאיטום של המיכל

עוד פעולת תחזוקה חשובה בנוסף לניקוי וחיטוי מאגרי מים היא איטום המיכל. כל מיכל שמכיל מים חייב להיות אטום מכמה סיבות. ראשית, אם המיכל לא יהיה אטום מים ייכנסו אליו מבחוץ ואז הוא יכול להזדהם. שנית, המים מתוך המיכל יכולים לחלחל אל מחוצה לו ואז האדמה סביבו תהיה לחה או שיהיו בעיות אחרות, גם במגזר הפרטי וגם במגזרים אחרים.

מי יכול לסייע בתחזוקת מאגרי מים?

תחזוקת מאגרי מים היא לא משימה פשוטה כלל וכלל וגם אם אתם יודעים בתיאוריה מה צריך לעשות זה רחוק שנות אור מלבצע את פעולות התחזוקה הללו ברמה הפרקטית. לכן יש צורך להסתייע באיש מקצוע מנוסה שיוכל לעמוד לשירותכם מתי שאתם צריכים ולבצע את כל הפעולות בזמן. כמובן שרצוי לעבוד עם חברה אחת שתבצע את כל הפעולות כי זה יחסוך לכם זמן התעסקות רב וכמובן גם לא מעט כסף אך גם אם תבחרו בכמה חברות שונות תמיד חשוב לבצע סקר שוק ולבחור את החברות הכי מומלצות שיש. חברה מומלצת היא חברה אמינה שמציע מחיר טוב ותמיד תהיה שם לשירותכם בזמינות מלאה.
from medium.com/@shomershomer123 Feed 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה